onsdag 30 maj 2012

Allt är ju relativt

Jag har tränat hyfsat regelbundet den senaste tiden. Lite tack vare stegtävlingen men mest tack vare Beach 2012-projektet och för att jag mår så bra av det. Blandad kompott med golf, cykling, gym och powerwalks, till skillnad från förra året den här tiden när jag bara cyklade. All träning registreras på Funbeat, då kan man alltid få statistik, se sina kompisars träning, ligga högst på deras topplistor etc :-)

Men...en nackdel med ett långt pass en dag (36 hål=drygt 8 timmars golfande) gör att alla andra träningsinsatser ser ut som fjärtar i världsrymden.
Kolla min halvtimmes lunch-PW igår t ex, den är så liten att den nästan är osynlig!
På tal om Beach 2012 så går det framåt (neråt), och när jag var och köpte kattsand häromdagen insåg jag exakt hur tungt det är att bära runt på 10 extra kilo. Med vinet jag samtidigt kånkade runt på gick det nog ca på ett ut mot de 14 kilona jag gått ner än så länge. Skittungt! På ett sätt är det konstigt att tjockisar inte automatiskt är i bra form, det kräver en del muskler och uthållighet att bära runt på extra vikt. Notera att jag inte ropar hej än, är långt ifrån klar. Alltså kommer det bli ännu lättare att röra på sig framöver, det ser jag och mina funbeat-staplar fram emot!

Inga kommentarer: