söndag 27 maj 2012

Hadji Invitational 2012

Igår spelade jag golftävling som en kompis bjöd in till, Hadji Invitational. Lång dag med 36 hål varav 18 håls slaggolf på morgonen och 18 håls greensome på eftermiddagen då man spelar i lag baserade på placeringen på morgonen. På morgonen spelade jag nästan på mitt hcp vilket jag var nöjd med, och hamnade mitt i placeringslistan. Vi spelade i sol och vindstilla, men precis när vi avslutat morgonrundan började det ösregna. Sen regnade det under lunchen och slutade när vi gick till första tee för att slå ut för eftermiddagsgolfen.

Jag fick spela ihop med den andra tjejen som var med (vi och 16 killar) och vi var lite osäkra på hur det skulle gå eftersom vi spelar ganska lika. Men det gick jättebra visade det sig, och vi vann partävlingen. Gutt! Mina priser:


Totalt vann en kille som jag spelade med på morgonen, han satt och tog av plasten av sina nya klubbor innan vi gick ut, och de verkade fungera bra! Jag kom fyra eller femma totalt, och min lagkompis kom tvåa. Så: girl power! Härligt väder! Och framför allt: skitkul!

Efter golfen, mer än lovligt trött, hungrig och ofräsch åkte jag hem till Angelika och blev bjuden på mat och kollade melodifestivalen. Stegräknaren slutade på drygt 33000 steg, och det känns i fötterna och kroppen såhär morgonen efter.

Inga kommentarer: