onsdag 6 juni 2012

Svenska flaggans dag i bilder



Alla dagar skulle kunna firas på Olof Viktor, precis som den här. Vi delade på en tuppmacka (jag åt hälften av pålägget och Fredrik åt resten) och en tryffel, och satt och solade i den lummiga trädgården.



Vidare till Kåseberga där det tydligen var perfekt skärmflygarväder, av den här vyn att döma:



Vi gick upp till Ales stenar och tittade på stenar och kossor:



Sen hittade vi en liten håla där vi la oss på en filt och fikade.



Ibland svischade det till precis över oss, och en snabb skugga for förbi.



Mästerfotografen hade såklart fullt upp bland allt det fina...



...dvs fåglar, fjärilar, flickvänner och skärmflygare. Men se flickvännen kan också ta kort, även om de inte blir lika fina. Här på två fåglar t ex:



Sen åkte vi till Ystad och åt innan vi åkte hit och hämtade katten som ska få bo i Kävlinge några dagar. Tur att de gillar varann:



Nu blir det tvätt, klädprovning och packning inför smålandstrippen imorgon (kusin Rasmus tar studenten). Jag jobbar som sagt inte ihjäl mig den här veckan, ledig på fredag.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Bra dag!
Innebär ledig på fredag tid för kaffe? Jag tänker också vara ledig. Arbetsvägrar.
(Att packa inför Legoland inkl handla och laga ett par middagar, ha ett telefonmöte, fixa lite mailande, städa badrummet, äntligen ta hand om tvätten osv kommer väl gå jättesnabbt räknar jag med. Så snabbt att det knappt märks.)

Asch. Studenten hemma i Smålandet. Tänkte inte på det. Det är förstås där du ska vara.