torsdag 27 september 2012

En oväntad vänskap, och tapas

Nu när Fredrik bor här varannan vecka skulle man kunna tänka sig att man hinner med så himla mycket och har en massa tid tillsammans. Men nja, den här veckan har vi t ex träffats en kväll och åkt ihop till och från jobbet en dag.
Bild från sf.se
Så, ikväll ska vi gå på dejt! Först bio, En oväntad vänskap (Intouchables), följt av middag på La Roche. Jag minns inte ens när jag var på bio senast, så det är verkligen på tiden. Dessutom ska det här vara en riktig kanonfilm, som jag tydligen har missat allt prat om. Den har ranking 8,6 på IMDb, vilket lägger den på topp 35 av ALLA filmer (om man bara jämför ranking och bortser från antal röster etc som behövs för att komma in på listan). Har ni förresten kollat topplistan? Jag tycker alla de där hundratusentals människorna som röstar har bra smak och därför är IMDb-ranken ett ganska bra kvalitetsmått. Och varje gång jag tittar på den där listan så tänker jag att jag ska ha Gudfadernmaraton med min box som jag har köpt för länge sen, Gudfadern I och II har plats två och tre på topplistan, efter Nyckeln till frihet som leder stort.

Inga kommentarer: