tisdag 15 januari 2013

Nästa gång ska jag bara stå still och hålla in magen

Min favoritträningströja är på rymmen (svart och ganska stor, såklart). Så idag fick jag träna i ett färgglatt och ganska tajt linne istället. Och när jag kollade in mig själv i omklädningsrummet såg det ganska så bra ut, när jag var rak i ryggen, spände och höll in magen. Möjligen var spegeln lite snäll också.

När jag en stund senare lastade upp 50 kilo på axlarna och gjorde knäböj ca 1 meter framför en helkroppsspegel visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Det går inte att hålla in magen medan man gör knäböj. Omöjligt, för man spänner varenda muskel man har så mycket man kan, och då trycks allt som ligger utanpå musklerna ut. Så det mjuka på magen trycks liksom ut och dessutom ihop till en stor klump eftersom man knäböjer. Och hade jag haft min fluffiga tröja eller åtminstone ett svart linne hade det kanske inte varit så farligt, men i det tajta och knallturkosa linnet? Jag kommer drömma mardrömmar om den där turkosa klumpen! Hoppas inte någon av de ovanligt många tränande kollegorna också fick men för livet.

Åtgärd? Hitta tröjor som döljer fluff. Att få bort det som klumpar sig jobbar jag redan på men har tydligen en bit kvar.

Inga kommentarer: